صفحات

۱۳۸۸ تیر ۱۷, چهارشنبه

دیالوگ: «بستگی داره»

چي-توز

- «نگران نباش سامانه پرداخت می‌کنه»!

- چی؟

- می‌گم: «نگران نباش سامانه پرداخت می‌کنه»!

- گند بزنن به این تبلیغات. آدم بعضی، نه، همه این تبلیغاتو، می‌بینه حالش از هر چی زندگیه به هم می‌خوره.

- نبین!

- نبینم؟

- آره نبین. مجبور نیستی که بشینی پای تلویزیون و «آگهی بازرگانی» -دنگ دینگ دونگ- ببینی.

- آره مجبور نیستم، اما این، منظورم این تبلیغات فقط تو تلویزیون نیست، هر جا پا میذاری همینه. شکلش فقط فرق می‌کنه. تو خیابون راه می‌ری پارچه نوشته‌ن فلان و بهمان... همینه. چیپس مثلاً می‌خری روش نوشته «ارزش غذایی... همه چیز خوب دنیا!» اصلاً می‌دونی مشکل من چیه؟ این که هی می‌خوان خوشبختی رو حقنه کنن بهت. «تو بهترینی!»، «ما برای تو بهترین‌ها را در نظر گرفته‌ایم!»، «تو خوشبختی!»...

- صبر کن! خب...؟

- خب که چی؟

- خب که چه اشکالی داره بگن تو بهترینی؟

- گند بزنن به تو! خب من بهترین نیستم و نمی‌خوام باشم. می‌فهمی اینو؟ نمی‌فهمی که!

- هی! توهین نکن!

- من بهترین نیستم. من نمی‌خوام بهترین باشم چون نیستم. نمی‌خوام یکی هی بیاد بهم بگه: «آی ببین زندگی چه زیباست» ولو غیر مستقیم، ولو برای تبلیغ پودر کیک کوفتیش! من خودمو می‌شناسم، می‌فهمی؟ خودمو می‌شناسم. می‌دونم چه عربده مستانه‌ای‌ام...

- چی؟!

- می‌دونم چه خریم... چند مرده حلاجم. می‌دونم به چه اندازه «کثیفم» و به چه اندازه کثیف نیستم...

- باریکلا!

- تو اینا رو نمی‌فهمی.

- هوم...! البته اهمیتی نداره! همین که خودت بفهمی کافیه. نه؟

- نمی‌دونم... یعنی نیست! منظورم اینه که تا کی باید این جوری درد بکشیم؟ این که هی هلت بدن جلو، هی بگن، بخوان همه چیزو آرمانی کنن، حتی چیپسو! فکرشو بکن! سخت نیست؟

- بستگی داره.

- به چی بستگی داره؟

بعدی »

۶ نظر:

  1. آدرس تماس ت رو برام بگذار
    ای- میل

    پاسخحذف
  2. به نظرم حرفهای نئو مارکسیستی از این جنس یک اشکال خیلی بزرگ دارن. اونها هم مثل مذهبی ها انسان رو بی شعور فرض می کنن که مثلا تبلیغات می تونه تا این ابعاد آدم رو تحت تاثیر قرار بده

    پاسخحذف
  3. من دوست ندارم کسی برام تصمیم بگیره و بگه چی خوب هست چی بد.نسخه پیچی رو دوست ندارم.
    www.eshaareh1.wordpress.com

    پاسخحذف
  4. تمام این گزینه ها ساخته خود ماست و برای داشتن زندگی بهتر ماست و توانایی انتخاب نکردنشان را هم بسیار ساده داریم

    پاسخحذف
  5. موضع نداشتن و آن را با تمام قوا فریاد زدن کاملا مورد قبول من هست هر چند کم دیدم که کسی این راه رو تا انتها طی کنه

    پاسخحذف