صفحات

۱۳۸۸ تیر ۱۴, یکشنبه

معرفی وبلاگ

وبلاگ «به این ترتیب» یکی از بهترین وبلاگ‌های طنزیه که من می‌خونم. این هم آخرین پستش که خیلی بامزه‌س!

cowboy_clipart_horse_shoe

عقاید المردمان/1

اعتقادات عامه مردم، دقیقاً اعتقادات عامه مردم است. اینکه این اعتقادات از کجا ریشه می‌گیرد پرسش اصلی جامعه‌شناسان و مردم‌شناسان است که تا کنون پاسخی برایش پیدا نشده است. لذا تا زمانی که جامعه‌شناسان و مردم‌شناسان فوق‌العاده محترم، مشغول ریشه‌شناسی این اعتقادات هستند، ما در همین ستون فاخر، به گزارش گزاره‌های عقاید مردمان در عصر حاضر می‌پردازیم.

■ هرکس ماشینش را دم درب مردم پارک کند، چهارچرخش پنچر خواهد شد و برو برگرد ندارد.

■ سه‌شنبه‌ها نباید مانیکور کرد. هرکس سه‌شنبه مانیکور کند، ابرویش کج شده، روی شلوارش خواهد ریخت.

■ هرکس در خواب ببیند ماشین سوار شده، اگر زانتیا باشد به مکنت می‌رسد و اگر پرشیا باشد به دولت. اگر پیکان به خواب ببیند، باید زود پیکان را پارک کرده، بیدار شود.

■ اگر کسی در فضای یاهو فارسی چت کند، عمرش زیاد می‌شود. چتِ فارسی برکت است و چتِ انگلیسی چیز خاصی نیست. فینگیلیش چت کند، خواهر زنش خواهد مرد.

■ نامزد انتخابات اگر غذا خیر کند، رأی می‌آورد. اگر برگ باشد نفر اول خواهد شد، اگر کوبیده باشد نفر سوم یا بیشتر. چلو در انتخابات برکت می‌آورد و شور انتخاباتی زیاد می‌شود.

■ هرکس رو به درب باز مایکوویو بخوابد، چه در حال روزنامه خواندن باشد چه نباشد، پول کثیف پیدا می‌کند. بشورد و استفاده کند و خمسش را بدهد که تمیز باشد.

■ ادوکلنِ گرم خوب است و ادوکلنِ سرد آمد ـ نیامد دارد. اگر سرد استفاده کرد، اسپری گرم در زیر بغل بزند که نحوستش را بگیرد. مام کلاً خوب است.

■ هرکس در خواب ببیند کارت عابربانک پیدا کرده، صاحب مال می‌شود، منتها مال دست دیگری است و باید انتخاب زبان کند و شماره رمز را بدهد تا اگر دلش خواست و موجودی داشت بدهد.

■ اگر نامزد انتخابات شود و زود انصراف بدهد، عمرش کم خواهد شد. اگر یک هفته مانده به رأی‌گیری انصراف بدهد، دولت است و مشاور می‌شود.

■ هرکس موتورسوار خفن با کاسکت سیاه ببیند که به سمت او می‌آید، باید سه بار به چهار طرفش تف کند و کیفش را دست به دست کند، وگرنه کیفش را می‌قاپد.

■ ساز آمد ـ نیامد دارد. اگر سه‌تار بزند فقیر خواهد شد. تار مکنت می‌آورد. گیتار الکتریک بزند سر یک سال دیوانه می‌شود. جاز و کیبورد و گیتار باس نشانه زوال عقل است و نی بزند یکی از اقوامش زیر ماشین رفته، خواهد مرد.unlucky

■ مجری تلویزیون اگر سه بار به دوربینِ اشتباه نگاه کند، سر سه ماه اخراج می‌شود، ولی قطعاً تا یک ‌سال زنده خواهد ماند.

■ اگر کسی برسِ سر دیگری را به سر خود بزند، افکارش مغشوش خواهد شد و شوره، سر او را خواهد گرفت. باید سرش را بشورد و سه بار به دیوار بزند و حلوا خیر کند تا به روز اول برگردد.

■ اگر ای‌میل بزند و یادش برود اولِ آن سلام کند، اینترنتش قطع می‌شود.

■ اگر کسی وارد سایت غیراخلاقی بشود و بچه نابالغ در اتاق باشد و ببیند، هاردش می‌پرد و تعمیرکار اگر دست بزند برق او را گرفته، می‌میرد.

■ مرد اگر بازار برود باید برای یک سال شمسی خرید کند، اگر نکند و زنش او را سقط کرد، خونش پای خودش است.

■ هرکس در خواب ببیند کباب می‌خورد، اگر با نان باشد زن صیغه‌ای خواهد گرفت و اگر با چلو باشد شوهر خواهد کرد، والله اعلم.

■ هرکس در خواب آدمِ سیاست‌مدار ببیند مرگش نزدیک است. اگر کسی که در خواب دیده محافظه‌کار باشد صدقه بدهد و اگر اصلاح‌طلب باشد قربانی کند. اگر اصلاح‌طلبِ محافظه‌کار باشد چاره ندارد و سر بر روی خشت گذاشته منتظر اجل باشد.

■ اگر چهل شنبه به سینما برود و نیم‌بها بدهد و فیملش معناگرا باشد، قطعا متحول می‌شود و خیر است. اگر فیلمش کمدی باشد آمد دارد و بهتر آن است که یک هفته معناگرا و یک هفته کمدی باشد و اگر اخراجی‌ها باشد دنیا و آخرت با هم به او رو می‌کنند.

■ ایستاده ایستک نباید خورد، چون وارد جسمِ پا می‌شود و واریس می‌گیرد. اگر ایستاده خورد، بنشیند و سه آروغ محکم بزند. باید آروغ مزه ایستک بدهد و اگر مزه چیزهایی که قبلا خورده بدهد قبول نیست و واریس می‌گیرد.

■ اگر یک چیز را سه ‌بار کپی ـ پیست کند و کپی نشود صدقه بدهد و کنترل‌پنل را چک کند. اگر ویروس داشته باشد باید هفت بار وردِ «یا سیمانتک» بخواند و به سی‌پی‌یو فوت کند و یا سورس «نود 32» را در منقل دود کرده دودش را به کیس فوت نماید. اگر افاقه نکرد ارتقاء سیستم کند.

■ مرد نباید در اتاق تنها بخوابد. اگر بخوابد و اجنه او را مسخر کنند، باید جورابش را در بیاورد و در نرده حیاط آویزان کند تا اوضاع برگردد.

■ اگر پیتزا بخرد و هشت ‌تکه باشد و دوتا از تکه‌ها روی هم افتاده باشند، سفر در پیش خواهد داشت. اگر پپرونی باشد سفر خارجی در پیش است و اگر سبزیجات باشد سفر زیارتی است.

■ اگر در هنگام مشاهده اخبار تلویزیون احساس کرد گوش‌هایش دراز شده و از حلقومش عن‌قریب صدای نعیق بیرون می‌آید نباید تعجب کند، چون منظور همین بوده و چیز عجیبی نیست.

■ اگر شب در خانه نشسته باشند و ناگهان صدای مهیب از زیر زمین بیاید، خوف نکنند و صدقه ندهند، یحتمل قطار مترو در ایستگاه باشد.

■ اگر موبایلش سه روز پشت سر هم آنتن ندهد، علامت شمارش آرا باشد و باید در خانه نشسته بیرون نیاید تا اوضاع بهتر شود.

■ اگر خواب عروسک پاندا ببیند برای واردات به چین می‌رود و یک بار لباس می‌آورد.

۲ نظر: